Jak sprawić, aby klient był zadowolony?

Sprawi Img 128.jpg

System CRM jest swoistego rodzaju zarządzaniem relacjami z klientami. Posiada on jednak kilka definicji. Dwie z nich są jednak najbardziej znane. Pierwsza mówi o tym, jakoby był to spis zbioru strategii i metod, które pozwalają firmom na długotrwałe pozyskanie interesantów. Natomiast druga głosi, że służy on przedsiębiorcom jako narzędzie informatyczne pomagające w prowadzeniu wydajniejszej sprzedaży także zmniejszeniu kosztów, jakie w swoich życiach ponosi przedsiębiorstwo. Niezależnie od wyjaśnienia terminu, system CRM zdecydowanie odbiega od marketingu masowego.

Każdy klient jest w tym przypadku wyjątkowo ważny. Zwiększenie jego satysfakcji co do otrzymanych produktów lub usług stanowi priorytet przedsiębiorcy, wdrażającego do swojej spółki system CRM. W taki zabieg można utworzyć trwałe relacje, które przynoszą systematyczne zyski. Uznaje się, że informatyczny system CRM jest systemem komunikacyjnym, operacyjnym, jak i analitycznym. Składa się on też z serwera aplikacji oraz z serwera baz danych, a także z warstwy interfejsu.

Dzięki niemu tworzy się również pomiarów wartości danego klienta. Klasyfikacja ta pozwala wyłonić konsumentów stałych, nowych, tymczasowych, potencjalnych i utraconych. Takiego podziału można dokonać poprzez: system RFM, metodę LVT, macierze POC oraz za pomocą CPPA. Wdrożenie CRM do firmy nie jest jednak proste. Przeszkodę być mogą bariery rynkowe, organizacyjne także finansowe. Aplikacje na telefon stanowią wyjątkowo ważne ułatwienie dla zabieganych przedsiębiorców. Najnowsze systemy CRM mają bowiem mnóstwo funkcji przydatnych przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Wykup nieograniczonej licencji oprogramowania CRM a jego instalacja kosztują od 25 tys. zł netto. Jest to duże rozwiązanie.

Nabyć można oczywiście tańsze wersje. Forma takiej filozofii handlowej może jak widać pomóc całemu przedsiębiorstwu w utworzeniu stałej relacji biznesowej z osobami korzystającymi z usług bądź produktów firmy. Szacunek do klienta stanowi bowiem podstawę, aby przedsiębiorstwo dobrze prosperowało oraz bawiło się pozytywnymi opiniami konsumentów.


Zobacz też na: http://www.zoller.com.pl